Hva er det som er så bra med SmartDok? Hva er utfordrende og ikke minst hvilke nyheter kommer fremover? Dette var temaene under SmartDok-dagen i Bergen i forrige uke.
60.000 brukere innenfor bygge- og anleggsnæringen bruker SmartDok. Under SmartDok-dagen i Bergen kom det frem en del svar på hvorfor så mange har tatt systemet til sitt bryst.
SmartDok-dagen i Bergen gikk av stabelen torsdag 15.juni med svært så engasjerte kunder av SmartDok. Følgende selskaper innenfor bygge- anleggsbransjen var til stede og delte erfaringer:Hylland, Drange Maskin, Presis Vegdrift, Engelsen Entreprenør, Vassbakk & Stol, og Sartor Maskin.
– Vi hadde en god workshop under SmartDok-dagen der kundene fikk et godt utbytte av å møte hverandre. Mange som hadde mye på hjertet og kundene fikk svar på ting de lurte på, sier Preben Nygaard, Account Manager i SmartDok.
Dette er veldig bra
Kundene til SmartDok satt sammen i grupper og delte egenskapene de likte aller best. Disse funksjoner ble blant annet trukket frem som svært nyttige egenskaper som brukere av systemet burde kjenne til:
- Veldig enkel timeregistrering via App
- Nyttig med kommentarfelt i timeføringen
- RUHer fungerer bra
- Skjema alltid tilgjengelig. Slipper å miste papir. Lav terskel for å føre
- Ressursplanleggeren gir bedre struktur. Enkel å bruke
- Enkelt å knytte bilder til skjema/sjekklister
- Veldig fornøyde med serviceoversikt i forhold til EU-kontroll på biler og reparasjoner
- Med skjema/sjekkliste mot maskin er det enkelt å bestemme om en feil er selskapets skyld, eller en reklamasjon til leverandør
- Å ha mulighet til å tegne på bilder er til god hjelp til de som skal behandle skjemaet i ettertid
- SMS funksjonen forenkler hverdagen
Nyhetene som ble presentert var blant annet den nye skjema/sjekkliste-byggeren, byggekortleseren for elektroniske mannskapslister og forbedring av rapportmuligheter.
Kundene utvikler produktet
Det ble også gjennomført en runde med hva som kan bli bedre med SmartDok.
– Å få tilbakemeldinger på hvilke felt vi kan bli bedre på er nesten det aller viktigste. Vi streber hele tiden etter å levere det absolutte produkt til bransjen, og uten innspill fra kundene hadde vi ikke kommet noen vei, sier Preben.
– Når vi spør etter utfordringer med systemet dukker det som regel opp mange gode ideer som vi kan ta med videre til utviklingsavdelingen. Disse ideene kan så bli til en funksjon som alle våre kunder kan nyte godt av i ettertid. Kundene våre blir på en måte de som utvikler systemet, sier han til slutt.
Suksessen med SmartDok-dagen i Oslo, Tromsø og Bergen gjør at SmartDok kommer til å sette opp flere slike seanser fremover. Kanskje kommer SmartDok til deres by?