SmartDok er et populært system for datafangst i Norge, og det brukes av mange kommuner

SmartDok brukes spesielt i avdelinger som driver med drift, park/idrett, V/A, vei, prosjekt, entreprenør, brøyting, utbygging, miljø, skog, eiendom, vedlikehold og/eller teknisk.

Her er noen punkter som belyser hvordan SmartDok fungerer for norske kommuner:

Fordeler:

  • Effektivisering av arbeidsflyt: SmartDok kan effektivisere mange kommunale prosesser, for eksempel timeføring, registrering av avvik, ressursplanlegging og håndtering av maskiner og utstyr. Dette frigjør tid for de ansatte slik at de kan fokusere på kjerneoppgavene sine.
  • Bedre oversikt og kontroll: Kommunen får bedre oversikt over prosjekter, ressurser og kostnader. Dette kan bidra til bedre planlegging og økonomistyring.
  • Enklere rapportering: SmartDok forenkler rapporteringsprosesser og gir tilgang til data som kan brukes til å generere rapporter for ulike formål, for eksempel HMS, miljørapportering og prosjektoppfølging.
  • Redusert papirarbeid: SmartDok digitaliserer mange manuelle prosesser, noe som reduserer papirforbruket og bidrar til en mer bærekraftig drift.
  • Økt samarbeid: SmartDok kan forbedre kommunikasjonen og samarbeid mellom ulike avdelinger og ansatte i kommunen.

Les mer om dette her