Vi gratulerer vår dyktige avdeling i Oslo med 3-årsdagen!
Det er nå tre år siden vår avdeling i Oslo startet opp, og vi kan slå fast at det har vært en betydelig suksess.
I 2009 bestod vår salgsavdelingen kun av salgssjef Per-Tore Hansen. Nå 10 år senere har han ti-doblet avdelingen, og seks av disse jobber nå i flotte omgivelser i kontorlokalene til Visma på Sjølyst i Oslo.
– Det har vært en utrolig reise. Fra å være en liten organisasjon med et produkt som nesten ingen hadde hørt om, til å bli en anerkjent og viktig aktør med et killer-produkt for bygg- og anleggsbransjen. Det gjør meg stolt, sier Per Tore Hansen.
I dag har SmartDok 37 ansatte – 10 av disse er underlagt salgsavdelingen i Norge. Hovedkontoret er i Alta, mens underavdelingen er i Oslo.
– Vi gjør ting litt annerledes i SmartDok, sier Hansen med et smil.
– Etterspørselen etter vårt produkt i bygg- og anleggsbransjen har økt år for år, og i mars 2016 åpnet vi en salgsavdeling i Oslo også, som da bestod av Preben Nygaard og Anders Josefsson, sier Per Tore Hansen.
– Vi ønsket å være nærmere våre kunder sørpå, og følge de tettere opp. Dette ga oss også en mulighet til å levere løsningen til enda flere entreprenørselskaper i området.
Nå nøyaktig tre år etter oppstarten har avdelingen økt fra to til seks stykker, og ledes av Preben Nygaard.
Kjennskap til mulighetene og bransjen
Anders og Preben har i løpet av disse tre årene opparbeidet seg en enorm kunnskap om produktet SmartDok, og ikke minst bransjen de leverer produktet til.
– Det var en bratt læringskurve i starten, men vi var begge svært sultne på å lære oss bransjen, samt skaffe god resultater for selskapet. Når en har lært seg mulighetene i SmartDok og hvordan det kan hjelpe entreprenørene å jobbe mer effektivt, så gir det en skikkelig boost, sier Preben Nygaard.
I 2018 var det på tide å utvide avdelingen.
– I løpet av sommeren 2018 passerte vi 1500 kunder og over 50.000 brukere, og den stadige etterspørselen gjorde til at vi var nødt til å utvide avdelingen. Nå har vi fått inn fire svært dyktige medarbeidere til, sier Preben
Morten Sandin er en av disse. Han begynte høsten 2018 og kom rett fra bygg- og anleggsbransjen.
– Jeg ser helt klart fordelen med å bruke et digitalt system, med bakgrunn fra bygg- og anleggsbransjen og tidligere erfaring som bruker i SmartDok har jeg selv fått erfare begge sider av systemet, sier Morten Sandin.
– Mine kjennskaper til bransjen har vært en fordel etter at jeg startet å jobbe her, med tanke på at jeg vet hvor viktig dokumentasjon er i denne bransjen. Med SmartDok får man dette inn på en god og oversiktlig måte, fortsetter han.
Når vi skriver april 2019 har salgsavdelingene i Oslo og Alta solgt produktet til 2000 kunder og over 60.000 brukere. En eksepsjonell vekst som bekrefter den gode jobben Morten og de andre selgerne i SmartDok har gjort.
Motiverende og morsomt
Å jobbe i SmartDok skal være spesielt. Ikke bare skal det være motiverende å jobbe i bedriften, men det skal også være en arbeidsplass en gleder seg seg til å komme på.
– Trivsel for de ansatte er utrolig viktig, og jeg kan med hånda på hjertet slå fast at arbeidsmiljøet både i Oslo og Alta er veldig bra. Trives en på jobb, så gjør en også en bedre jobb, slår Preben fast.
På kontorene i Oslo har de ansatte flotte fasiliteter.
– Lokalene er flotte, og vi har fin utsikt. Det er god plass til å ta imot kundebesøk, og det er også flere muligheter til å drive med litt annen aktivitet når en trenger å koble litt av.
– Samtidig er det lett for oss å hoppe i bilen og dra ut å treffe kundene, legger han til.
Tett på kunden
Alle våre selgere i SmartDok knytter tette bånd med kundene.
– Det er viktig for oss som driver med salg å ha fornøyde kunder. Da kunder prater med andre potensielle kunder, og det er viktig at de da anbefaler oss. Dette opplever vi i stor grad at de gjør. Det er det beste komplementet vi kan få. Da vet vi at vi har gjort noe rett, forteller Preben.
I tillegg til salg har også avdelingen oppgaver som inneholder; Partnernettverk, integrasjoner, seminarer, workshop, messer, onboarding og videreutvikling av nye og eksisterende kunder.
– Kundene våre skal føle at vi tar vare på dem, og at de virkelig sparer tid og penger med å bruke vårt produkt. Først da er vi fornøyde.
Men det er ikke bare salg som er tett på kundene.
– Vi er så heldige at vi har en flink stab på support også. De som sitter der kan SmartDok bedre enn noen andre, og kundene våre er veldig fornøyd med den hjelpen de får derfra, forteller Preben.
Salgsavdelingen i Alta består av Per Tore Hansen, Vidar Berg-Hansen, Sondre Andersen og Inger Lise Orvik.