Gjør som 2500 andre bedrifter – bytt til vårt digitale system og tjen mer penger!

smartdok app

Gjør deg en tjeneste med å komme igang med bygg- og anleggsbransjens favoritt-app!

Gode forutsetninger for god lønnsomhet ligger i å ha full oversikt over kostnadene. SmartDok er løsningen!

Entreprenøren har mye å holde styr på, men feilrapporteringer og dårlig kommunikasjon fører til misforståelser, ekstra arbeid og tapt inntekt. Heldigvis finnes det et alternativ. SmartDok – løsningen for deg som hater papirarbeid, men elsker å bygge.

SmartDok er utviklet for entreprenørbransjen og gir deg full oversikt over prosjektene dine. Resultatet er en forenklet arbeidshverdag og økt lønnsomheten for bedriften. Systemet består av 10 moduler, og her får du en introduksjon av de 5 mest brukte modulene!

Hva er SmartDok?

SmartDok er en skybasert løsning som hjelper deg som entreprenør å holde oversikt over prosjekter fra A til Å.

Les mer om SmartDok.

Timeregistrering

For mange er registrering av timer en knotete prosess. Unøyaktig dokumentering gir dårlig oversikt og feil i lønns- og fakturagrunnlaget.
SmartDok gjør timeregistrering og godkjenning av timelister enkelt!

Du bare overfører SmartDok der du er, trykker på registrer timer, fører inn arbeidstimer og eventuelt maskintimer, og lagrer. Vips har ledelsen full oversikt raskt og enkelt!

Les mer om timeregistrering.

HMS/KS

HMS og KS er viktig, men for mange tidkrevende og tungvint. Du skal finne korrekt liste, dokumentere avvik, rapportere og lagre.

Med SmartDok bruker du bare mobilen. Velg en standard liste eller skreddersy din egen. Huk av og rapporter feil og mangler. Du kan også legge til GEO-taggede bilder. Dermed får HMS-ansvarlig full oversikt og kan behandle avvikene raskt og enkelt. Avvikshåndtering har aldri vært enklere!

Er du etter sikker jobb analyse (SJA), rapportering om uønskede hendelser (RUH) og kvalitetsavvik er dette definitivt noe for dere!

Les mer om HMS/KS, sjekklister og avviksskjema.

Maskiner og service

Manglende innrapporteringer på slitasje på anleggsmaskiner fører til unødvendig nedetid og tapt inntekt.
Med Smartdok får du enkelt oversikt over hele maskinparken. Før opp drivstoff-forbruk, maskintimer og kilometerstand. Registrer merknader og feilmeldinger. Motta varsler når det er tid for periodisk vedlikehold og få status på service.

Unngå sure ekstrautgifter samtidig som du øker driftstiden på maskinene.

Les mer om Maskiner og service.

Vareforbruk og massetransport

Som leder for en entreprenørbedrift er det din jobb å sikre inntjeningen. Unøyaktig rapportering gir dårlig oversikt og lønnsomhet.

SmartDok samler all informasjon og gir deg enkelt oversikt over vareforbruk, vareproduksjon og massetransport på prosjektene dine. Når den ansatte registrere opplysningene lokalt lagres den i skyen. Ledelsen får dermed et korrekt fakturagrunnlag ferdig summert klart til sending.

Les mer om vareforbruk og massetransport.

Elektronisk mannskapslister

Elektroniske mannskapslister over de ansatte er viktig for at de sentrale aktørene på en byggeplass (byggherre, HMS-koordinator, arbeidsgiver og verneombudet), og tilsynsmyndighetene, raskt skal kunne skaffe seg oversikt over de som jobber på bygge- eller anleggsplassen.

Når en arbeider registrerer seg via SmartDok sin byggekortleser eller mobiltelefon sendes infomasjonen via web til ditt SmartDok-system hvor du kan via mobil eller PC få full tilgang til å se hvem som er eller har vært på byggeplassen.

Les mer om mannskapslister.