Gjør som over 2500 andre bygge- og anleggsbedrifter – Ta i bruk SmartDok og spar tid og penger!
Våren er her! Få full kontroll på timer, HMS, maskiner, prosjekt og faktura
Vi har nå entret et nytt tiår, og mye har skjedd. For ti år siden hadde vi for eksempel ikke hørt om iPad, Instagram, Android, Snapchat, Uber, Tesla Model S og Fortnite. Vi er allerede fire måneder inne i det nye året og det kommer til å bli viktigere og viktigere å følge den teknologiske utviklingen for å drive mer effektivt og mer økonomisk.
La 2020 bli året da penn og papir ble overflødig, og la timeregistrering, HMS, maskin- og service, varetransport og mange andre tidkrevende registreringer skje via et digitalt hjelpemiddel. Kort sagt – spare tid og ikke minst penger.
Hvorfor velge SmartDok?
Det finnes mange alternativer for å registrere timer i bygge- og anleggsbransjen, men SmartDok er unik i sin form at verktøyet er laget for og av anleggsbransjen, og ikke minst inneholder alt i én app.
– SmartDok er produsert på bakgrunn av hva bygge- og anleggsbransjen har behov for, og alle funksjoner er utviklet i tett samarbeid med bransjen. Vi har alltid hatt et fokus på at vi skal løse et problem og gjøre hverdagen enklere for kunden, sier Anders Josefsson i SmartDok.
– SmartDok er også et svært smart HMS-system! Vår nye HMS Pro inneholder blant annet avviksregistrering, RUH, SJA, skjema og sjekklister og fotodokumentasjon. Denne er i dag en av våre mest populære produkter!
SmartDok brukes i dag av 65.000 brukere som til sammen daglig registrerer ca. 480.000 arbeidstimer – i appen.
6 gode grunner til å velge SmartDok
1. Lett å bruke
Brukervennlighet er alfa og omega. Vår brukervennlige app er svært enkel å bruke og det samme gjelder PC versjonen som brukes av administrasjonen.
– Våre ansatte registrerer timer, dokumenterer bilder og avvik med appen, og opplever det som en enklere arbeidshverdag, sier Pål Oldervoll i Drange Maskin.
2. Alt i én app
Hvorfor bruke flere systemer når du kan få alt i én app? Med SmartDok dokumenterer du blant annet timeregistrering, transport, RUH, SJA og avvik i én og samme app.
Se en oversikt over alle 10 modulene i SmartDok
– Vi har nå full kontroll, og vi bruker mye mindre tid på å dokumentere timelister, HMS og varetransport. Oppfølging og etter-kalkulasjon har også blitt mye bedre både for oss og kunden, forteller Sven Andre i Kristoffersen AS
3. Korrekt lønns- og fakturagrunnlag
Et korrekt utarbeidet fakturagrunnlag sparer entreprenører og deres kunder for mye tid og penger. Korrekt dokumentasjon med SmartDok.
- Løpende innsamling av data fra feltet og dokumentasjon
- Helhetlig oversikt
- Kjappere fakturering
– SmartDok har ført med seg et korrekt fakturagrunnlag. Ingen timer er glemt, ingen transportlister er borte eller varer glemt fakturert, sier Christer Alsén i CSP AS
4. Laget for bygge – og anleggsbransjen
Systemet er laget i samarbeid med bransjen, men kan fint også brukes av andre bransjer (skog, verksted, alpinanlegg, skoler, oppdrett etc.)
– Det er et svært tidsbesparende verktøy for å samle informasjonen en trenger til lønn og prosjekt, sier Sigmund Lindtveit, daglig leder i Agder Linjerydding.
5. Mindre papir – mer tid til produksjon
Bruk mindre tid på administrative oppgaver, og ikke minst mye mindre tid på datafangst. Jobb mer effektivt og spar opp til flere årsverk.
– Vi sparer ihvertfall 1 til 2 årsverk på bruk av SmartDok, sier sier HMS/KS-leder Inge Mardahl Mardahl Maskin AS.
6. Integrasjoner
SmartDok har integrasjoner og muligheter for fileksport til de fleste økonomisystemene på markedet. Se vår integrasjonsside for mer informasjon.