Er du regnskapsfører? Dette kan forenkle hverdagen til deg og dine kunder
«SmartDok forenkler hverdagen for alle involverte og vi som regnskapsfører kan på en veldig enkel måte overføre alle timer til forskjellige lønnssystemer»
Teksten over er ordene til Carina Edberg i regnskapsbyrået Atenti AS. Selskapet er autorisert regnskapskontor med avdelinger i Vestfold og Telemark, og har jobbet med mange bedrifter i bygge- og anleggsbransje. Erfaringene de sitter igjen med er at løsningen ikke bare forenkler hverdagen til brukerne i bransjen, men også for regnskapsmedarbeidere.
For Carina betyr enkelhet det aller meste.
– Det er enkelt å få de ansatte til å bruke SmartDok-appen
– Her logger de timer, maskintimer og vareproduksjon. De føler seg trygge på at de får korrekt antall timer utbetalt på lønn, samt at selskapet får timer inn til riktig tid, og som grunnlag for fakturering, forteller hun videre
– Og ikke minst uten forsinkelser og at det må mases på ansatte å føre timer.
Forenkler arbeidet for regnskapsmedarbeidere
– For meg som regnskapsfører har jeg en egen bruker og kan gå inn og hente ut timer til lønn etter at leder har godkjent. Dette er en stor fordel. Her kan jeg også korrigere feilaktige timeføringer,samt kontrollere at timer er godkjent etc, sier Carina.
Carina ønsker å trekke fram integrasjonen mot Tripletex.
– Jeg er strålende fornøyd med integrasjonen mot Tripletex, som jeg bruker aktivt nesten hver dag. Her kan jeg overføre maskintimer til hver enkelt prosjekt som oppdaterer status i regnskapet og fakturering kan gjøres fortløpende, forteller hun.
– Det er en drøm å kjøre lønn etter integrasjonen kom på plass da selskapet har mange prosjekter/under prosjekter hver dag!
Sikrer timefangst på en fin måte
Line Røising i Vigres AS har jobbet med regnskap hele sitt arbeidsliv, både i regnskapsbyrå, og som regnskapsfører hos en stor entreprenør med 240 ansatte. Vigres Regnskap har i dag over 30 ansatte og betjener de fleste næringer i hele Norge, samt noe utland.
– Jeg vil anbefale SmartDok, da dette sikrer timefangst på en fin måte, hvor den ansatte må forholde seg til hva han legger inn, og den som er ansvarlig for å attestere timer, må ha eierskap til timer og kostnader, sier hun.
– Jeg ønsker også å trekke fram sporbarhet, og det å kunne gå tilbake i tid, er svært nyttig også.
Hos entreprenøren kvittet de seg med papir og permer, og gikk for et digitalt system.
– Først tok vi i bruk SmartDok timeføring, og kvittet oss med timelister på papir, og fikk deretter etablert et elektronisk system som vi var godt fornøyd med. Etter hvert tok vi der også i bruk flere moduler i SmartDok.
Integrerer seg med Visma og andre
Stein Lysfjord er daglig leder i Mili Økonomi AS i Trondheim. Mili Økonomi AS er et regnskapsbyrå med 2 ansatte.
– Vi ble stiftet i 2013, og har drevet siden oppstarten 100 % papirløst. Dette gir oss et veldig godt grunnlag for å gi gode og effektive løsninger for våre kunder, forteller han.
– Vi benytter SmartDok for nesten alle våre kunder som har timeregistrering. Dette fordi programvaren er selvforklarende.
– Det blir en enkel og effektiv løsning for våre kunder, noe som passer godt inn i vår filosofi, legger han til.
For Stein er det viktig at programvaren snakker sammen med andre systemer. Så hva får han ut av det?
– Vi får en programvareløsning som lett lar seg kombinere med Visma Lønn der vi har behov for det. Ellers kan vi lett ta ut de rapporter pr avdeling / prosjekt som vi har behov for.
Ønsker du en oversikt over hvilke systemer SmartDok er integrert med? Trykk her!